Publicació d’un article a la revista Environment & Behavior

Recentment el professor de l’EUSS, Keivan Amirbagheri ha publicat un article acadèmic amb el títol, Celebrating Half a Century of Environment and Behavior: A Bibliometric Review, en col·laboració amb Taciano L. Milfont, Elena Hermanns i José M. Merigó, a la revista Environment & Behavior amb un factor d’impacte igual a 3.549.

Creació nou Departament de l’Estudiant

L’EUSS recentment ha creat el Departament de l’Estudiant, dins de 
l’Àrea Acadèmica, amb l’objectiu de gestionar les beques de la Fundació 
Privada Rinaldi, la tutoria de primer i segon curs, els programes de voluntariat, i les 
queixes, suggeriments i lloances dels estudiants. La professora Dra. Iria Fraga, ha 
estat nomenada responsable d’aquest nou departament.

Presentació de projectes a l’aula

El passat dia 8 de maig en horari de matí i de tarda, els estudiants de l’assignatura mètodes quantitatius avançats per a la gestió (MQAG) de 3r curs del Grau en Enginyeria en Organització Industrial (GOI) i acompanyats dels professors, Sr. Keivan Amirbagheri i el Dr. Alfonso Hernández-Vivanco, van presentar l’informe final del seu projecte de la secció de simulació utilitzant el software Arena.

Va tenir lloc a l’aula AE13 amb un total de 12 grups  que van participar per compartir els resultats obtinguts amb els altres estudiants. Com a desafiament els professors van demanar als estudiants que preparessin els seus resultats en un pòster A0 en lloc de PPT.

El resultat final de la presentació del projecte va ser realment positiu, ja que es va poder demostrar l’alt nivell de comprensió sobre els seus treballs i el software.

Una representació dels pòsters, 2 per grup, han quedat penjats al passadís de la 2a planta, als vidres de l’aula AE25.

Publicació d’un article a la revista: Avances de Investigación en Educación Matemática

Actualment a l’EUSS es duu a terme recerca en l’àmbit de l’Educació i la Didàctica. El professor Dr. Ignasi Florensa, acaba de publicar un article sobre el “Disseny de tasques en el marc de l’Antropologia Antropològica del Didàctic”, a la revista Avances de Investigación en Educación Matemática, en col·laboració amb la Dra. Mariona Bosch (IQS), la Dra. Berta Barquero (UB), i en Dr. Francisco Javier García (Universidad de Jaén).

Figura: Estructura d’un REI sobre “dinàmica de poblacions”

En la TAD el disseny de tasques s’integra dins de la seva metodologia experimental plantejada en termes d’Enginyeria Didàctica. La implementació de noves organitzacions d’ensenyament i aprenentatge basades en noves formes de concebre les activitats matemàtiques escolars s’inscriu en una problemàtica epistemològica i institucional. En aquest article es presenta una reflexió sobre els objectius, la metodologia i l’abast que s’atribueixen a aquest treball experimental, que es complementa amb la descripció de tres casos.

Visita al Centre de Control d’Endesa i Subestació

Els alumnes de 3r del grau d’enginyeria elèctrica, van visitar les instal·lacions de l’edifici d’Endesa del carrer Vilanova, seu principal de la companyia. En concret van visitar el Centre de Control a on es gestiona el subministrament, la correcta qualitat i flux de potència, en instal·lacions d’AT, en MT i en BT, de tota la xarxa de l’àrea d’influència d’Endesa.

Després van poder visitar la subestació integrada en el pati interior de l’edifici, en edificació interior en consonància amb la seva arquitectura. La subestació disposa de diversos transformadors de potència de valors de 60 MVA, de grans dimensions. Visita a les sales dels interruptors automàtics, i galeries que donen sortida al tramat de centres de transformació de gran part de districtes propers a la ciutat de Barcelona. En tensions d’utilització de 25 kV i 11 kV.

Agrair un cop més al personal tècnic que van atendre a la visita i que contribueixen en la formació dels nostres enginyers i enginyeres.