Participació del professorat de l’EUSS a les sessions sobre formació acadèmica SEIEM 2007 i Emath’2017

El professor de l’EUSS Ignasi Florensa va participar del 7 al 9 de setembre en el XXI Simposi de la Sociedad Española de Investigación en Educación Matemática, que es va celebrar a la ciutat de Saragossa. L’Ignasi, amb el suport dels seus directors de tesi, va presentar una comunicació oral titulada ‘Formació didàctica del professorat universitari: anàlisi d’un curs’, on es recollia l’anàlisi de les dades obtingudes en el curs que es va dur a terme a l’EUSS el passat febrer.

La comunicació va suscitar molt interès, doncs la formació en didàctica per a professors universitaris és un domini d’investigació emergent i poc desenvolupat. Podeu consultar les actes provisionals, on es troba la presentació del professor Ignasi Florensa (pàgines 245-254).

Per altra banda, el dimecres 13 de juliol va tenir lloc a Barcelona la IX edició de l’International Workshop on Mathematical E-learning (Emath’2017), coorganitzada per la UOC (Universitat Oberta de Catalunya), la UNED (Universidad Nacional de Educación a Distancia, Espanya) i la UAb (Universida de Aberta, Portugal), acte al qual van assistir els professors de l’EUSS Elena Bartolomé, Íria Fraga, Miquel Llabrés i Toni Pérez.

Els assistents van compartir les seves experiències en el desenvolupament i aplicació de diferents TICs (WIRIS, Vídeos, Quizzes…) en l’ensenyament de matemàtiques, tant en universitats a distància com en centres presencials, on l’ús d’aquestes tecnologies s’està estenent ràpidament.

El professor Miquel Llabrés va presentar una contribució titulada ‘Classroom Blackborad Everywhere (ClaBe): una eina d’aprenentatge per a tablet que facilita el Flipped Classroom’, utilitzada en les classes de matemàtiques a l’EUSS durant els darrers tres anys. En Toni Pérez, per la seva part, va exposar ‘Presenta@ 4.0 i l’anàlisi del consum de vídeos docents’, una eina desenvolupada per la UOC que permet la integració de vídeos educatius en l’ensenyament a distància, així com l’estudi de l’ús que fan d’aquests els estudiants.

En Juan Medina, també assistent a l’acte, és professor de la U.P. de Cartagena i ha penjat nombrosos vídeos de matemàtiques a YouTube, on acumula una gran quantitat de visites.